Sådan får du flere kunder som håndværker

SEO

Få styr på dine kunder og klienter

Er du en gæv håndværker med mange år i branchen? Eller har du netop startet din egen forretning som nyuddannet? Så er det ikke nogen dum ide at få styr på dine kontakter og vigtigst af alt: dem der betaler dine regninger, nemlig dine kunder. Har du et regneark med oversigt over dine tidligere handler og kontakter? Så tag et kig igennem det og gør dig et overblik over 1) hvor i landet har jeg flest kunder 2) hvilken type opgave bliver jeg oftest stillet 3) hvordan kunne jeg potentielt sparre nogle penge. Disse overvejelser er essentielle for dig som håndværker. Hvis du kan optimere udgifter på materialer og resurser, eller mindske penge brugt på transport er det en succesoplevelse.

Punktlighed og bæredygtighed

Disse to ovenstående har aldrig betydet så meget. Punktlighed betyder alverdens vigtighed. Vi har alle en ufatteligt travl hverdag og det er utrolig vigtigt for dig som håndværker at have et ry for at være der til tiden og på den måde være pålidelig. Hvis dine kunder ved at du er der præcis kl.12:00, så ved de også præcis hvornår de kan tage til og fra arbejde. Det betyder ultimativt en gladere kunde. Sæt dig derfor ned dagen før en opgave og gør det klart for dig selv hvad du kan nå og hvad du ikke kan – ærlighed er ikke en skam, det en fordel. Bæredygtighed betyder ligeså ufattelig meget uanset hvor tosset det kan lyde for en håndværker. Sørg derfor for at have en bæredygtig profil – folk betaler nemlig for det.

Hvordan ser din hjemmeside ud?

Hvornår tog du sidst et blik på din hjemmeside? I dag bruger unge mennesker, en stor del af dine kunder, meget tid på nettet. De finder lynhurtigt frem til om du har en hjemmeside og bedømmer din troværdighed ud fra det. Er du helt fortabt i hvordan en hjemmeside fungerer eller er du blot tabt i de tusinder af håndværkerhjemmesider der er, så overvej at kontakte en professionel inde for SEO eller digital marketing.