Byg et hotel: 3 essentielle lokaler

De fleste nye hoteller har nogle rum der går igen. Heriblandt: Mødelokale, konferencecentre og fitnessrum. Her er det dog vigtigt at gennemtænke hvilket slags hotel man skal stable på benene.

Mødelokaler

Får man bygget sig et hotel, hvor man regner med mange forretningsrejsende, skal man sørge for at have nogle mødelokaler, som de rejsende kan benytte sig af. Dette vil også gøre at flere forretningsrejsende vælger dit hotel. Desuden er det vigtigt at sikre sig mødelokaler, hvis man skal være beliggende steder, hvor der afholdes politiske arrangementer, store økonomikonferencer eller summits med fokus på miljø. Et eksempel er folkemøde på Bornholm, hvor næsten alle danske politikere drager til. Her er det altså vigtigt, at man har muligheden for at mødes, diskutere og aftale på tværs. 

Konferencecenter

Et konferencecenter er en god tilføjelse, hvis man har pladsen og økonomien til det. Dette kræver et stort område, hvis man regner med at det skal kunne udlejes og tjenes hjem. Det er ofte kun de store veletablerede virksomheder, der vælger at leje et konferencecenter, da man ellers ikke har brug for pladsen. Derfor bør man, som hotelejer, overveje om man kan gøre lokalet godkendt til nok mennesker. Tit skal det være 1000+, hvilket kræver meget plads, da de hele skal udføres på et plan.

Fitnesscenter

Et fitnesscenter er især godt på et hotel, der ønsker at sikre sig stjerner. Der kræves nemlig nogle forskellige ting, for at et hotel får stjerner. Et fitnesscenter giver plus på stjerne-kontoen og mange mener, at det er en luksus man skal have når man er på ferie. Et sådant rum, tiltrækker også flere forretningsrejsende, da man her formår at give de rejsende en mulighed for at træne. Det er også en mindre tilføjelse og man kan altid sælge de maskiner, som man indkøber, hvis konceptet hurtigt slår fejl.